Deelname Aircooled Scheveningen


Eind april ben ik met mijn gezin op vakantie in Zeeland en besluit ik om de bus in te schrijven voor Aircooled Scheveningen.
Het is voor mij een paar kilometer rijden en de enige voorwaarde die ik heb is dat het schitterend weer moet worden. Ik ben opzoek naar een plaatwerker/ spuiter voor de bus, welke al meerdere jaren in de groene epoxy primer staat. Het leven overkomt je, staat enkele jaren wat stiller door een bedrijfsongeval en financiën en klusruimte spelen ook een grote rol.

Zo’n 1,5 jaar geleden kreeg ik de kans om een mooie garage te kopen. De onderdelen van de bus lagen verspreidt over 3 verschillende locaties en het was de eerste dagen heel veel opruimen, uitzoeken en tot de conclusie komen dat ik toch ook wel het een en ander ben kwijtgeraakt. De opgeruimde garage zorgde ervoor dat er ruimte ontstond om te kunnen werken. Bij de Hornbach enkele kratten gekocht, een Whiteboard en een overall. Als eerste inventariseerde ik wat ik nog moest bestellen en heb dat i.v.m. de deadline van 31-05 gelijk gedaan.

In de afgelopen jaren heb ik alles ontvet, gestraald, gepoedercoat, gereviseerd of laten maken. Nu kom ik tot de conclusie dat veel niet past, waardoor je poedercoat moet wegschuren en vijlen. Ook zat de versnellingsbak muurvast en ik moest ik deze gedeeltelijk demonteren om deze weer schakelend te krijgen. De afgelopen maand ging ik heel vaak 1 stap vooruit en weer 3 terug. Het in elkaar zetten van een auto lukt alleen als je je problemen weet op te lossen. Uiteindelijk heb ik op zaterdagmiddag 30-05 om 15:00 de handdoek in de ring moeten gooien. Samen met mijn vader probeerde wij het remsysteem te ontluchten. Deze blijft op de voorste kring (Remklauwen links+rechts) lucht aanzuigen en dit moet eerst opgelost worden. Ik ben na het vertrek van mijn vader nog wel verder gegaan, met het plaatsen van de tank en de motor. Ik had de motor bijna aan het lopen toen mijn vrouw belde en vroeg of ik naar huis wilde komen. Dit i.v.m. de verjaardag van mijn zus en nichtje. Als ik deze niet had gehad, dan was ik doorgegaan tot in de late uurtjes…

Geef een reactie