Kilometerteller februari 1957

In de tech&tip ga ik niet zelf de kilometer teller restaureren maar laat ik jullie het resultaat zien van Classic Instruments uit Badhoevedorp.
Mijn bus afkomstig uit Amerika is uitgerust met een Miles Per Hour teller.
Aangezien ik mijn bus terugbouw naar een Europese uitvoering verwissel ik ook de teller.
Ik heb een kilometer gekocht welke uit de RF-11-22 is gekomen.


Door uitgehard vet springt de teller naald enorm tijdens het rijden.
Het uiterlijk van de teller kan ook wel een opfris beurt gebruiken.

Dit is wat Loek Rijsenbrij van Classic Instruments allemaal aan de teller heeft gedaan.
– Instrument volledig gedemonteerd
– Huis gestraald en gespoten
– Lagerbock geruimd
– Magneetas gepolijst
– Magneet op gesterkt
– Telwerk op nul gezet
– Alle bewegende delen gesmeerd en afgesteld
– 2 x huls om fitting
– Centerplaat en inlegrand gespoten (in de juiste kleur,spuitbus laten maken)
– Glas gepolijst
– Wijzer aan achterzijde opnieuw met wit ingevuld
– 4 x licht venster vernieuwd (2 x rood – 1x blauw – 1 x groen )
– Rand vernieuwd
– M18 x 1.5 moer met ring vernieuwd
– 2 x M3 van fittinghuis vernieuwd
– Af geijkt op W = 0,48

Geef een reactie